Isnin, 1 Jun 2009

RINDU BISU

Saat terbuai dek hembusan bayu
Minda khayal terjenguk silamku
Jiwa nyilu ditiup sayu
Aliran darah sejuk membeku
Dalam sedar realiti dan sejarahku bersatu
Apa khabar kau di situ?
Adakah kau juga seperti aku?
Sering teringat di antara waktu
Tentang kita yang pernah cemburu
Tak kenal putus asa tika memburu
Berlumba-lumba menjadi sesuatu
Membuktikan siapa yang lebih mampu
Hingga terlupa yang menang bakal jadi arang berabu


Makin diingat makin terpilu
Tanpa sedar mula tersendu
Mengenangkan takhta akal dah dikuasai raja nafsu
Hati yang lembut mengeras serupa batu
Diam-diam aku tersangat malu
Berubah sikap sampai begitu
Sambil meraung aku menyeru
Tidak mahu lagi seperti itu


Lantas aku mengibar bendera kalah dulu
Meninggalkan medan serang dengan langkah lesu
Ramai ketawa lihat aku berundur dan berlalu
Mereka bertepuk serta berlagu
Gendang ejekan tak henti-henti dipalu
Sempat mereka bekalkan hempedu
Memang pahit tapi ku telan satu-satu
Biarlah semangat juangku lelap beradu
Asal aku tak lagi menyakiti dan menyekutu
Apa yang aku mahu cuma maafmu
Sebetulnya aku sedang sangat merindu
Kini aku sendirian meniti jalan berliku
Usah kau ke sini membantu
Kerana aku lebih suka membisu
Mencari ruang baru yang sangat bisu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan