Rabu, 14 Oktober 2009

KERTAS BEROMBAK

Ya betul. Kertas berombak. Bukan rambut berombak. Dada berombak pun bukan. Semua orang mesti pernah nampak kertas jenis berombak ini dijual dimana-mana. Terutama di kedai-kedai buku dan alat tulis. Masa sekolah dulu Lada Hijau selalu beli kertas ini. Macam-macam Lada Hijau buat. Bingkai gambarlah, kad hari jadilah, beg kertaslah atau untuk hiasan pada papan kenyataan di belakang kelas. Kertas berombak ini dikenali sebagai "corrugated paper". Ada banyak jenis. Dari yang nipis hingga tebal. Biasa digunakan untuk buat kotak.


Macam ni... tadaa!




Sebenarnya Lada Hijau bukan nak cerita pasal jenis-jenis kertas pun. Tapi nak kongsi satu video yang ada kena-mengena dengan kertas berombak ini.


Masa sekolah dulu, baru setakat buat benda yang lebih kurang macam gambar di atas, hidung Lada Hijau dah kembang-kempis bila asyik kena puji. Banggalah konon. Dikatakan kreatif. Tapi bila tengok video yang satu ini. Ternganga sekejap mulut Lada Hijau. Fuyoh! Genius gila budak jepun tiga orang ini. Mari kita tengok sama-sama. Maaf, tak ada sarikata. Tapi mesti boleh faham punya.



Susu apa dia minum ya?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan